Decyzje ZRID - 2016 - Wydane przez Wojewodę Lubelskiego - 5 ostatnich (kopiuj)

Dzisiejsza informacja daje nadzieję, że w Lublinie może coś drgnie i w końcu również i mieszkańcy będą mogli mieć realny wpływ na to jak rozwijać będzie się Lublin.  Śledząc ilość uwag jakie zgłaszane były m.in przez Porozumienie Rowerowe w stosunku do wykonywanych dróg rowerowych, wykonanych i piętnowanych  "bubli" oraz oporu Zarządu Dróg i Mostów w przyjmowaniu korzystnych i logicznych rozwiązań,    w końcu głos osób na co dzień korzystających z roweru, może przyczyni się do ograniczenia ilości błędów popełnianych przez urzędników (Zarządu Dróg i Mostów) . Liczymy , że nie jest to jedynie zwinne zagranie Prezydenta mające na celu uspokojenie przed wyborami forów internetowych , na których aż huczy od słów krytyki i na których, na Zarządzie Dróg i Mostów nie pozostawia się "suchej nitki". Mamy nadzieję , że w końcu nadszedł czas by słuchać mieszkańców i zastanawiać się wspólnie nad rozwiązaniami, które są najkorzystniejsze dla mieszkańców a nie urzędników... Jako serwis dobryurzednik.pl otwarcie bijemy brawo Panie Prezydencie , czekamy na następne tak odważne decyzje ...

Podpowiadamy... , może czas by przyjrzeć się jakości pracy lubelskich urzędników ? Może czas by poddać ich weryfikacji ? Może czas by stworzyć motywacyjny system pracy ?  ... bo dzisiaj nie opłaca się być dobrym urzędnikiem ... poza osobistą satysfakcją i słowem dziękuję ... dzisiaj dobrego urzędnika nie można odróżnić od przeciętnego czy słabego np. po wynagrodzeniu na koniec miesiąca ...  

Wracając jednak do dzisiejszej informacji ...

 

Jak poinformował ratusz Aleksander Wiącek, współzałożyciel Porozumienia Rowerowego, został dziś przedstawiony jako asystent prezydenta odpowiedzialny za politykę rowerową w mieście. Jego zadaniem będzie przygotowanie planów rozwoju systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego, planów rozwoju sieci miejskich dróg rowerowych, opiniowanie inwestycji miejskich w zakresie infrastruktury rowerowej. Docelowo tworzył będzie zespół mobilności aktywnej zajmującej się sprawami rowerzystów i pieszych. Swoją funkcję zacznie pełnić od 1 listopada. 

Wracając do informacji z ratusza : - Aleksander Wiącek wspólnie z Michałem Przepiórką będą tworzyć dwuosobowy zespół doradczy. Pomyślimy z czasem o rozbudowie tego zespołu w kierunku stworzenia programu nazywanego mobilnością aktywną. Będziemy starali się również przygotowywać projekty pod modernizację i rozbudowę infrastruktury dla pieszych. Obydwaj będą w pierwszej kolejności zajmowali się rowerem miejskim, w drugiej przygotowaniem propozycji do budżetu na rok przyszły, a także systemem ścieżek rowerowych – powiedział prezydent Krzysztof Żuk.

 

Już wiadomo, że w przyszłorocznym budżecie miasta zostaną zarezerwowane środki na rozwój Roweru Miejskiego. Zarówno liczba stacji, jak i jednośladów zostanie podwojona. Zainteresowanie stacjami rowerowymi rośnie także wśród podmiotów prywatnych działających w mieście. Mogą oni lokować stacje na swoim terenie zarówno współpracując z miastem, operatorem firmą NextBike bądź budować stacje na własny koszt dołączając ja później do systemu miejskiego.

Kolejnym udogodnieniem dla rowerzystów będzie wprowadzenie kontraruchu na ulicy Konopnickiej, Orlej, Wschodniej i Środkowej, co nastąpi do końca października. Jest to pierwszy na taką skalę realizowany projekt w mieście. Do tej pory kontraruch funkcjonował w Lublinie na ul. Koziej i wiadukcie w ul. Grygowej. Takie rozwiązanie znacząco skróci drogę rowerzystom w przemieszczaniu się po Śródmieściu np. do biblioteki KUL.

- Pamiętajmy, że tak jak wiele lat temu zaczynaliśmy od mediacji, jak nie zmarnować pieniędzy na drogę rowerową, tak w tej chwili mówimy tutaj o rowerze jako bardzo ważnej funkcji, czy elemencie jakości życia w mieście. Kopenhaga, która od 40 lat zmienia miasto z bardzo prosamochodowego na bardzo prorowerowy, jest w rankingach uznana za najbardziej przyjazne miasto do życia na świecie - własnie przez rowery. Wydaje mi się, że Lublin ma szansę pójść tą drogą. Na krótkich dystansach do 5, czy 10 kilometrów rower deklasuje w Kopenhadze samochód, czyli zdecydowana większość ludzi pokonuje takie odległości rowerem. To jest odpowiedź na problemy, które obserwujemy w miastach, czyli bardzo duże korki. Być może warto niektóre osoby zachęcić do zmiany swoich nawyków – powiedział Aleksander Wiącek

 

 

 

 

Źródło: um.lublin.eu

Zawsze możesz zgłosić nam swój problem

Podaj swój e-mail:
Imię, nr. telefonu, i jakiego zagadnienia dotyczy problem:
Krótki opis problemu:
Odpowiedz na pytanie: Ile kół ma typowy samochód?

Wkrótce w naszym serwisie :

Nasze inicjatywy:

Joomla Templates by Joomla51.com